Blogtour+winactie(gesloten): Bloedband – Patricia Verlinde

Eindelijk, kan ik jullie vertellen over dit boek.Ik heb hem namelijk al in de zomer gelezen en ik was opslag verliefd op het verhaal, alleen moest ik toch nog even wachten met het delen van deze informatie. Inmiddels kan ik jullie alles vertellen over dit boek en zit er ook nog een leuke win-actie bij! Lees dan ook vooral snel verder over het boek Bloedband.

Tristan zat geknield voor een lichaam. Alleen de arm was te zien, hij lag in een vreemde hoek gebogen, levenloos op de grond. De huid was spierwit en bevlekt met rode vegen en aan de ringvinger zat een stalen ring met een zwart gekerfde band erin… ‘Nee!’ schreeuwde ik. Vrijwel meteen stond Tristan naast me en duwde me terug de hal in. ‘Nee, laat me los!’ Ik krijste en gilde en probeerde me met alle macht los te trekken. Ik had het verkeerd gezien. Dit kon niet waar zijn… Melanie is klaar voor de volgende stap in haar relatie met Tristan. Maar als ze op het punt staat haar menselijke leven voor hem op te geven, blijkt de verborgen wereld die ze dacht te kennen nog veel groter te zijn dan zij en Tristan konden vermoeden. Melanie moet op zoek naar zichzelf en het verleden van haar nieuwe soortgenoten. De confrontaties die ze hierbij aangaat, zorgen voor barstjes in haar relatie met Tristan. Als ze ook nog te maken krijgt met een groot verlies, voelt Melanie zich onbegrepen en eenzamer dan ooit. Dan ontmoet ze een bijzondere jongen. Hij vertelt haar dat zij de uitverkorene is, op wie zijn mensen al tweeduizend jaar wachten… Een onweerstaanbare combinatie van romantiek, spanning en een vleugje historie.

Allereerst vermeld ik maar alvast dat ik gek ben op boeken over vampieren of in dit verhaal Lichtwezens. Na het lezen van Twilight (nostalgie), heb ik er nu gewoon een groot zwak voor. Het boek Bloedband sprak mij om die reden dan ook direct aan. In het verhaal wissel je tussen verleden en het heden en het geeft hierdoor een heel ander beeld  van het verhaal dan ik in eerste instantie had verwacht (positief!).

Het gehele boek door werd ik meegesleurd in het verhaal. Beiden hoofdpersonages sleuren je mee in hun leven en laten je tijdens het lezen niet meer los. Beiden hebben heel eigen verhaal die op mystieke wijze alsnog verbonden zijn aan elkaar. Beiden met hun eigen problemen als zowel in de liefde als op andere vlakken. Hoe lossen ze het op? En kunnen ze waarmaken waarvoor ze zijn bestemd of kiezen ze toch hun eigen weg?

Lachen: Ja, er zitten meerdere grappige passages in het boek verwerkt.
Spanning: Ja, zelf kon ik het einde steeds niet helemaal zien aankomen. Pas op het allerlaatst. Daarnaast is het verhaal continu afwisselend.

Beoordeling: 8/10

Bloedband is een verhaal over vampieren, heksen en nog veel meer. Het is geen standaard verhaal waardoor ik er echt heb van kunnen genieten.. Het boek leest vlot en houdt constant je aandacht vast. Daarnaast heb ik heerlijk genoten van de romantische aspecten en kon ik mij volledig in Melanie verplaatsen. Bloedband is zeker een aanrader als jij fan bent van vampier verhalen en een keer iets totaal anders wilt gaan lezen.

Bloedband is te koop bij Bol.com voor € 19,95!

Wil jij nu heel graag dit boek lezen? Laat hieronder dan een reactie achter en wie weet maak jij kans op 1 van de 3 ebooks!!