Boekrecensie: Aan alle jongens van wie ik hield – Jenny Han

Dit boek, zul je denken is toch nog niet uit? Hoe kan ze dan een recensie schrijven? Nou ik mocht van Moon hem lezen voor publicatie (YAY! Dankjewel Moon!). Toen ik hem ontving stond ik dan ook te dansen van geluk, want dit boek staat al lang op mijn wishlist. Dan wel in het engels dan wel in het Nederlands! En nu heb ik hem dus! Ik ga jullie proberen te overtuigen waarom dit boek zo geweldig is! Wil jij hem hebben? Onder aan komt een link naar bol.com  en kan je hem pre-orderen! (echt doen hoor!)

Elke keer dat Lara Jean verliefd is en het draait weer op niks uit, schrijft ze een brief aan de desbetreffende jongen om de periode af te sluiten. Ze stort haar hart uit, adresseert de envelop, doet hem dicht… en stopt de brief in een doos die ze bewaart onder haar bed. Totdat op een dag de doos weg is, en alle brieven ook. Ze blijken te zijn gepost, inclusief de laatste, die gericht was aan Josh, het vriendje van haar oudere zus.

Goed mijn verwachtingen? Ik verwachtte een heerlijk luchtig en leuk boek wat je zo wegleest en nog een keer leest als je er zin aan hebt. Zo boek wat je eigenlijk niet kan wegleggen. Een boek vol gênante momenten en met liefde en alles waar een tiener meisje mee zit. Gewoon een heerlijk boek dus! Een echt meiden boek, dat verwachtte ik eigenlijk. De cover maakt dat trouwens al deels waar: roze!

Toen ik het boek ontving, was ik nog bezig in De psychiater en het meisje en Lady Midnight. Ik las een paar pagina, om even een idee te krijgen van het verhaal en ik wilde eigenlijk meteen doorlezen. Oké, Lady Midnight kan wel even wachten, maar De psychiater en het meisje niet. Dus zo snel mogelijk las ik die uit, zodat ik hieraan kon beginnen. Ik kwam dus van een vrij heftig boek (recensie later deze week) in een heel luchtig boek. Een overgang die ik persoonlijk wel heel erg prettig vindt. Ik probeer het zo vaak mogelijk af te wisselen namelijk.

Na de eerste pagina’s zat ik eigenlijk direct in het verhaal, wat ik persoonlijk heel erg prettig vindt. Je leest vanuit het hoofdpersonage Lara Jean. Ze heeft een rustig leventje, tot dat de brieven worden gepost. Haar leven komt op de kop te staan met grappige momenten tot gevolg. Het hele boek lang wordt mee gesleurd in haar emoties en vooral haar onzekerheid en verwarring die je heeft. Ik kon mij makkelijk verplaatsen in Lara Jean en haar gevoelens voelden dan ook heel echt. Als of je het zelf eigenlijk een beetje bent (oké, het zou ook echt iets zijn wat mij zou overkomen daar niet van!). Ik vloog letterlijk door het boek heen en heb mij geen 1x verveeld! Het was een heerlijke read.

Lachen: Ja, ja en nog eens ja. Ik heb soms echt in en deuk gelegen, vooral omdat ik mij echt in haar kon verplaatsen.
Huilen: Nee, maar daar is het het type boek ook niet voor.
Spanning: Het hele verhaal wordt goed opgebouwd, waardoor het op geen moment saai wordt. Zeker naar het einde kan ik niet wachten op deel 2!
Irritaties: Ik kan mij geen herinneren, hoe goed ik ook nadenk. Nee dus.

Over het cijfer heb ik echt lang moeten nadenken dit keer. Waarom? Omdat het echt een heerlijke read is, maar wel heel luchtig. Een echte Young Adult/chicklit. Uiteindelijk besloot ik op voor 8 volle sterren te gaan en hem 4 sterren te geven op goodreads, omdat het een super leuk boek is! Alle waardering verdient, maar ik dit jaar wel betere boeken al heb gelezen! Altijd lastig zo cijfer.

Aan alle jongens waarvan ik hield is een heerlijke must read, als je van akward liefdes verhalen houdt! Het is geen standaard liefdes verhaal, waardoor je je geen moment verveeld. Van het begin tot het eind heb ik van dit boek genoten en ben ik zelf een beetje verliefd geworden op het karakter van Lara Jean. Ik weet dan ook zeker dat het vervolg in mijn kast komt te staan en verslonden gaat worden! Dus, hup hup snel naar bol.com of de boekhandel of waar dan ook en bestel hem, want hij is echt de moeite waard!

Het boek verschijnt 4 april 2016!

Wil je hem kopen? Klik dan hier om hem bij bol.com te bestellen:

Zie je niks? Dan heb je waarschijnlijk een adblocker! Klik dan HIER!