Boekrecensie: Blood of eden #2: Bloedband – Julie Kagawa

12440510_1549931905331225_6223605699022569862_oVandaag voor jullie deel twee van de Blood of Eden serie van Julie Kagawa. Afgelopen maandag konden jullie een recensie over deel 1 lezen en natuurlijk komt er ook nog een recensie over deel 3 aan. Toen ik deel 1 uit had, dacht ik nee, nu eerst een ander boek uit lezen.. Of beginnen. Je hebt er nog genoeg liggen. Natuurlijk ging dat niet door, want ik moest weten hoe het verder ging. Series, soms zijn ze gewoon te verslavend.

Nu ze Zeke, de jongen op wie ze verliefd is, heeft moeten achterlaten in Eden, heeft Allie nog maar één doel voor ogen: haar maker, Kanin, redden uit de klauwen van de psychopatische vampier Sarren. En ze voelt dat ze niet veel tijd meer heeft. Het spoor leidt haar naar haar geboorteplaats, de plek waar het allemaal begonnen is. Als ze daar aankomt, blijkt Sarren met het dodelijke roodlongvirus te hebben geëxperimenteerd, waardoor nu niet alleen mensen maar ook vampiers groot gevaar lopen… Wanneer zelfs de eeuwigheid niet voor altijd lijkt te zijn, komt Allie voor een hartverscheurende keuze te staan…

Allie gaat terug naar de plek waar ze is ontstaan en komt verschillende verrassingen onderweg tegen. Het boek is ontzettend verrassend geschreven, zeker omdat er personages terug komen waarvan ik dacht dat die dus niet meer terug zouden komen. Dat maakt het verhaal extra leuk. Ook leer je Allie, Kanin en de andere hoofdpersonen beter kennen. Het verhaal draait natuurlijk grotendeels over  Alie, maar doordat je ook een grote invulling krijgt over de andere karakters ga je ook steeds meer van hen houden 😉 Zelfs al verwacht je het niet!

Ik heb genoten van dit boek. Het is spannend, in mijn ogen niet voorspelbaar en er zit een goede dosis humor en zelfspot in verwerkt. Stoppen met lezen was lastig, al is het helaas soms wel nodig en het boek was dan  ook zo weer uit. Het verhaal zelf is sterk geschreven, het is origineel en voegt echt iets toe aan de vampier boeken die er al bestaan. Juist doordat het geen standaard verhaal is, leest het lekker weg. Iets nieuws is ook heel prettig toch?

Lachen: Ja! Allie bezit nog steeds haar geweldige zelfspot en een flinke dosis humor. Al kunnen sommige andere karakters in het boek er ook wat van.
Spanning: Ja! Het boek bouwt zich goed op en tot op het einde weet je eigenlijk niet wat er gaat gebeuren. Vooral de laatste hoofdstukken zat ik soms bijna op mijn nagels te bijten van komt het wel goed?
Irritaties:  Geen.

Ook dit boek krijgt 8 uit de 10 sterren, deel 1 vond ik iets beter. Het jaar begint goed (al las ik ze in december!).  Het is een goed vervolg op deel 1 en kon dan ook niet wachten om aan deel 3 te beginnen. Het einde heeft in  ieder geval een heerlijke cliffhanger. Gelukkig lag deel 3 al klaar en kon ik snel verder met lezen. Deze recensie zal ergens volgende week verschijnen!