Boekrecensie: Calendar girl 1: januari – Audrey Carlan

Vandaag het begin van een heel lange serie, 12 ebooks namelijk, die in de recensie komen. Leuke? De Boekerij gaat de boeken uitbrengen. 17 juni komt het eerste deel, deze bevatten de ebooks januari, februari en maart onder de naam: Nooit verliefd worden.  De komende weken komt elke week van 1 ebook een recensie online, dus kunnen jullie vast meegenieten! Want deze serie, is zeker een aanrader. Via Hebban kon je het deel januari deze maand gratis lezen!

Mia Saunders heeft namelijk geld nodig. Veel geld. Een miljoen dollar, om precies te zijn. Dat geld doet er op zich niet toe. Wat er wel toe doet, is dat het de prijs is van haar vaders leven. Ze heeft een jaar de tijd: op 1 januari moet ze betalen, of anders zal haar vader vermoord worden. Als je te maken krijgt met zo’n soort deadline, ben je tot alles bereid. Exquisite Escorts is voor Mia dé oplossing. Alles wat ze hoeft te doen is dure ‘arm candy’ zijn voor mannen die het zich kunnen veroorloven om een ton per maand te spenderen aan haar gezelschap, met seks als optionele extra…

Elke maand heeft ze een nieuwe cliënt: een beroemde Franse kunstenaar, een zakenman, een verpletterend aantrekkelijke maffiazoon, een topsporter, een senator op leeftijd… Heel verschillende mannen die één ding gemeen hebben: voor Mia’s gezelschap betalen ze zonder met hun ogen te knipperen een ton. Seks is een optionele extra. Na twaalf avontuurlijke maanden zal er voor Mia meer veranderd zijn dan enkel haar banksaldo…

Nu heb ik eenmaal een zwak voor dit soort boeken, dus ik verwachtte weer een heerlijke serie. Romantiek, blunders, gevoelens die in de war raken en natuurlijk seks! Ik hoopte op wat meer diepgang ook in dit boek, dan de meeste type boeken in dit genre. Of dat gelukt is? Daarvoor moet je toch echt verder lezen ;). Daarnaast  had ik veel over de schrijfster gehoord en was ik benieuwd of ze haar ‘faam’ waar kon maken.

De eerste maand draait over Wes, een succesvolle film producer en ohmy, volges mij had ik mijn eerste crush in deze serie al snel te pakken. Zou dit wel goed gaan de komende 12 boeken, want euh.. Van mij mogen we bij Wes blijven hoor!

Het verhaal bouwt goed op. Mia’s keuzes worden al snel duidelijk en ook hoe ze er tegen overstaat. Een beetje onzeker stapt ze in het eerste avontuur. Tijdens het verhaal merk je al dat ze er meer vrede mee krijgt en weet waarvoor ze het echt doet. Wat ik leuk vind is dat haar familie er ook in terug komt af en toe. Bijvoorbeeld over haar vader, haar zusje, beste vriendin en haar tante. Juist door dit en en het zware karakter van wat met haar vader speelt, geeft het het verhaal wat meer inhoudt.

Lachen: Ja, in het boek zit een gezonde dosis humor verwerkt.
Huilen: Nee, maar had wel genoeg andere emoties bij het boek 😉
Spanning: Deze vind ik wat lastiger. Het verhaal bouwt zich goed op, maar is niet perse spannend, toch wilde ik wel heel graag verder lezen.

Beoordeling: ★★★★★★★★☆☆ (8/10)

Ik heb genoten van dit eerste boek in een serie van 12 ebooks! Dus je hebt zeker wat te lezen. Als snel werd ik verliefd op Wes.. Oh hoe ga ik de andere delen overleven? I want more of Wes!! Haha. Verder zijn het boeken die je snel uitleest, ook al zijn het ebooks. En nog leuker natuurlijk is dat Boekerij is begonnen met de vertaling er van. Deel 1 las ik in het Nederlands, de rest van de serie in het engels.

Wil jij een heerlijk boek lezen over liefde, met spanning, seks en toch wel een beetje meer diepgang? Dan is deze serie een super aanrader voor jou!

Informatie: Uitgeverij Boekerij || Audrey Carlan || 98 Pagina || Ebook || € 0,99 bij bol.com

Lees je liever geen ebooks? Op 17 mei 2016 verschijnt het boek van de eerste 3 maanden bij de Boekerij. Pre-Order hem nu alvast bij bol.com!