Boekrecensie: Calendar girl 2: Februari – Audrey Carlan

Tijd voor het tweede deel in de Calendar girl serie! Ik heb er bewust voor gekozen om elke maand apart te behandelen, omdat ik echt de ene maand beter vond dan de andere maand! Zo krijgen jullie een duidelijker beeld over de algehele serie. Heb je deel 1 januari nog niet gelezen? Dan kan je ook dit deel zonder spoilers lezen! Benieuwd naar de recensie van deel 1? Klik dan hier

Toen ze de baan bij Exquisite Escorts accepteerde, had Mia geen idee dat ze in haar tweede maand naakt voor een leeg schilderdoek zou staan in een loods in Seattle. ‘Love on Canvas’ noemt de wereldberoemde Franse kunstenaar zijn expositie, een combinatie van fotografie en schilderkunst. En Mia is zijn muze. Op zeker de helft van zijn nieuwe werken valt ze te bewonderen, op haar meest kwetsbare momenten. Alec Dubois speelt met die kwetsbaarheid, en tot haar verrassing kan Mia heel wat van hem leren over het leven en de liefde…

Elke maand heeft ze een nieuwe cliënt: een beroemde Franse kunstenaar, een zakenman, een verpletterend aantrekkelijke maffiazoon, een topsporter, een senator op leeftijd… Heel verschillende mannen die één ding gemeen hebben: voor Mia’s gezelschap betalen ze zonder met hun ogen te knipperen een ton. Seks is een optionele extra. Na twaalf avontuurlijke maanden zal er voor Mia meer veranderd zijn dan enkel haar banksaldo…

Verwachtingen

Mijn verwachtingen waren ontzettend hoog. Waarom? Omdat ik deel 1 geweldig vond. Ik werd meteen verliefd op Wes en hij bleef dan ook in mijn hoofd spoken. Zal hij nog terug komen in het verhaal of verdwijnt hij voor goed op de achtergrond? (op die vraag krijgen jullie helaas geen antwoord!)

Zoals jullie konden lezen, waren mijn verwachtingen hoog. Heel hoog en ik val dan ook maar meteen met de deur in huis. Waar ik deel 1 geweldig vond, moet ik eerlijk bekennen dat ik hem dit keer veel minder voelde. Op een der van de manier kon ik geen contact of gevoelens krijgen met Alec.  Het was alsof er iets miste na dat Wes zo heerlijk personage was. Toch heeft hij een belangrijke rol in het verhaal. Mia ontwikkelt zich op een andere manier door Alec dan dat ze door Wes deed. Hoe en wat? Daar moet je het boek voor lezen.

Ondanks dat ik gen echt contact kon krijgen met Alec, was Mia weer een geweldig karakter. Ik kan mij makkelijk in haar verplaatsen en je leeft goed met der mee. Haar emoties, reacties en gevoelens zijn redelijk goed te volgenen te begrijpen, waardoor je snel verder wilt lezen.

Lachen: Ja/nee. Ik moest wel een paar keer glimlachen maar niet echt hardop.
Huilen: Nope.
Spanning: Waar het vorige deel echt veel spanning had in de opbouw, miste ik dat hier een beetje.
Irritaties: Alec. Op eender van der manier kon ik geen gevoel bij hem krijgen, geen klik. Erg jammer!

Beoordeling: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

De beoordeling van dit boek is een stuk lager, hij krijgt maar 6 sterren. Al kan ik in het geheel zien dat dit deel belangrijk is voor de ontwikkeling de rest van het verhaal, toch kan ik er geen echte feeling bij krijgen.  Waar je op Wes direct verliefd wordt, gaan bij Alec bij mij meer de creeper bellen rinkelen! Toch raad ik je aan om door te zetten (vooral omdat ik weet wat in deel 3 gaat komen ;))! Deze recensie verschijnt volgende week donderdag!

De calander girl-reeks is tot nu toe een reeks vol verrassingen en één om bij te smullen! Tijd om te verdwalen in de volgende maanden.

Wil jij ze graag in boekvorm? Dat is mogelijk. De reeks wordt volledig vertaald in het Nederlands door de Boekerij. De eerste 3 boeken zijn vast in bundel te bestellen via bol.com.

Informatie: Boekerij || 2016 || Audrey Carlan || Ebook || € 1,99 bij bol.com. (Je krijgt januari er gratis bij!!)