Boekrecensie: Confess – Colleen Hoover

Het eerste boek van 2017 is alweer gelezen en daar krijgen jullie vandaag een recensie over. Ik heb het boek in december gekocht (Ja, er volgt nog een update over mijn koopverbod) en ben er op 1 januari direct in begonnen. Het leek mij een mooie start van een nieuw jaar vol boeken. Nu heb ik de engelse versie gelezen, maar dit boek is ook vertaald in Oprecht door Zomer en Keuning. Benieuwd wat ik vond van dit boek van Colleen Hoover? Lees dan snel verder!

Auburn Reed has her entire life mapped out. Her goals are in sight and there’s no room for mistakes. But when she walks into a Dallas art studio in search of a job, she doesn’t expect to find a deep attraction to the enigmatic artist who works there, Owen Gentry.
For once, Auburn takes a risk and puts her heart in control, only to discover Owen is keeping major secrets from coming out. The magnitude of his past threatens to destroy everything important to Auburn, and the only way to get her life back on track is to cut Owen out of it.
The last thing Owen wants is to lose Auburn, but he can’t seem to convince her that truth is sometimes as subjective as art. All he would have to do to save their relationship is confess. But in this case, the confession could be much more destructive than the actual sin…

Verwachting:

Nu ben ik erg bevooroordeeld als het komt tot boeken van Colleen Hoover, aangezien ik groot fan ben. Trouwens niet alleen van haar boeken, maar ook van haar zelf. Naast dat ze super veel weggeeft, heeft ze ook nog een goed doel: The Bookwormbox! Zelf heb ik nog nooit 1 kunnen bestellen of langs de winkel kunnen gaan in Texas natuurlijk, maar het is wel iets wat ik nog een keer wil gaan doen. Ik verwachte dan ook weer een heerlijk boek met gezwijmel maar ook veel serieuze zaken die navoren komt, want alle boeken die ik tot nu toe heb gelezen van haar hebben diepgang.

Toen ik eenmaal in het verhaal zat(en dat was al nadat ik nog maar halverwege hoofdstuk 2 zat!) kon ik hem eigenlijk al niet meer wegleggen. Ik las hem dan ook binnen 1 dag uit. Het verhaal gaat over Auburn en nam verschillende wendingen aan die ik eigenlijk niet zag aankomen! Het heeft mij dan ook echt tot het einde geboeid. Zoals verwacht zat er weer de nodige diepgang in zeker met betrekking Auburn haar verleden maar ook de andere problemen en bekentenissen zijn niet licht.

Van Owen ben ik dan ook weer gaan houden. Zijn karakter, zijn manier van doen maar ook zijn kunst. In de versie die ik heb zitten meerdere schilderijen verwerkt die hij heeft geschilderd! Dit geeft een extra toevoeging aan het verhaal.

Lachen: Ja!
Spanning: Het verhaal wist mij goed vast te houden, had verschillende wendingen en dingen die ik niet 1,2,3 zag aankomen. Dus ja!
Irritaties: Geen.

Beoordeling: ♥♥♥♥♥♥♥♥ (8/10)

Confess is een heerlijk feelgood boek met meer diepgang dan de meesten. Het is een echte Colleen Hoover en aangezien ik groot fan ben van haar schrijfstijl raad ik hem dan ook zeker aan! Het heeft alles wat een goed boek nodig heeft. Een sterke verhaallijn, liefde, drama en onverwachte wendingen. Nog een leuk feitje: In Amerika zijn ze bezig met de opnames van een TV serie. Of deze ook naar Nederland komt is nog onbekend.

Dit boek was een eigen exemplaar. Voor het kopen via mijn Affiliatie link ontvang ik een kleine vergoeding van bol.com.