Boekrecensie: De ijzeren prins – Cassandra Clare.

Naamloos

De NS en vertraging. Soms heeft het zijn voordelen! Afgelopen weekend had ik behoorlijk wat tijd om te lezen, omdat de treinen weer eens vertraging hadden. Daardoor heb ik dit boek dan ook alweer uit, terwijl toen ik mijn aan het lezen blog schreef nog maar op 1/5e was ongeveer! Benieuwd wat ik van dit deel vind? Lees dan snel even verder! :).

De ijzeren prins, god wat kan ik er over zeggen. Wat een GEWELDIG boek! Man, echt ik heb hem in een zucht uitgelezen en door het einde kan ik ook niet anders dan eindeloos wachten op deel 3. Deel 1 heb ik al een tijd terug gelezen (toen hij net uit was), hier van zal ik ook snel een recensie online gooien!

Ware liefde is bedolven onder geheimen en leugens in dit vervolg op De IJzeren Engel. In de magische onderwereld van Victoriaans Londen voelt Tessa zich meer en meer aangetrokken tot Jem, maar haar blijvende verlangen naar Will, ondanks zijn slechte buien, maakt haar verward. Toch lijkt Will te veranderen: de muur om hem heen breekt langzaam maar zeker af. Samen gaan ze op zoek naar antwoorden uit het verleden, maar hun zoektocht naar de waarheid is extreem gevaarlijk. Tessa’s hart wordt zwaar op de proef gesteld, vooral wanneer het verraad uit eigen kring komt.

Ware liefde.. Zwijmel! Het is weer een boek vol actie, romantiek en zoals je van Cassandra Clare kan verwachten een hoop spanning.  Je ziet hoe de karakter zich verder ontwikkelen en leert steeds meer over Will en zijn gedrag. Onder tussen stijgt de spanning tussen Jem en Tessa en Tessa en Will.. Wie gaat ze nu uiteindelijk kiezen? Dat weten we helaas pas in boek drie.

Verraad, hoe gaan de schaduwjagers en Tessa daarmee om? Kan het instituut gered worden van Mortain en zijn kwade plannen? Als je echt net zo wil genieten als de Immortal Instruments is deze trilogie van de helse creaties zeker een aanrader.  Van de ijzeren prins heb ik dan ook weer in volle teugen kunnen genieten. Een heerlijk verhaal. Zoals ik gewend ben van haar boeken is het weer vlot geschreven en makkelijk leesbaar. Elk hoofdstuk heeft een fantastische quote die op het hoofdstuk zelf slaat! Dit is een schitterende aanvulling op het verhaal zelf, maar geeft ook meer inzicht  in het verhaal. Tessa is zoals de meesten van ons zijn namelijk ook gek op boeken en dit geldt tevens voor Will!

Lachen: Ja, o zeker wel! 🙂 De humor van Will komt constant boven! Het enige wat ik zeg: Demonenpokken!
Huilen: Nee, of misschien bijna, bijna soms ;)! Emoties lopen hoog.
Sterren: ★★★★★★★★★☆ (9/10).

Aanrader? JAA, oké misschien ben ik een beetje bevooroordeeld maar ik hou echt van dit soort boeken. Zeker omdat het weer een foute liefdestriangel is, maar toch anders dan alle anderen! Je leest hem in een vloek en een zucht uit. Als jij hem hebt gelezen, laat je dan weten ben jij team Jem of team Will?