Boekrecensie: Het laatste licht: Land van dromen – Jen Minkman

hetlaatstelicht

Vandaag voor jullie een nieuwe boekrecensie. Heel blij was ik toen ik dit recensie exemplaar mocht ontvangen! Waarom? Ik had veel positiefs gehoord over  Jen Minkman en ik was ontzettend benieuwd of ze echt zo goed was als ik over las.  Zelf heb ik het ebook mogen lezen, maar nog leuker: Het boek vanaf vandaag ook als boek te krijgen. Gedrukt dus! 😉 Benieuwd of hij echt zo goed is? Lees dan snel even verder!

Als Moira haar zus en broer helpt bij een Wicca-ritueel tijdens Halloween, verwacht ze niet dat hun bezwering ook echt zal werken. Ze komen in een mysterieus landschap terecht dat mijlenver weg lijkt van de steencirkel Meini Hirion in Wales waar ze met hun ritueel zijn begonnen. Natuurlijk moet het wel een illusie zijn… maar de knappe, donkerharige jongen die Moira tijdens haar trance ontmoet kan ze niet zomaar als droom wegwuiven. Hayko, de geheimzinnige vreemdeling, duikt daarna nacht na nacht weer op in haar dromen. Een vreemde kracht lijkt haar steeds weer terug te trekken naar het dromenland uit haar visioen, en de dingen die ze daar ziet beginnen steeds meer op nachtmerries te lijken. Maar waar Moira zich het meeste zorgen om maakt is niet dat ze in haar dromen met allerlei monsters en engelen moet vechten; het is het besef dat ze verliefd begint te worden op een jongen die helemaal niet bestaat. Wat als je écht kunt vallen voor de man van je dromen?

Toen ik deze omschrijving las, was ik stiekem al een beetje verkocht. Ik hou echt van dit type boek. Een Ya, maar ook mysterieus, beetje paranormaal. Gewoon van die boeken die je in 1 klap uitleest.  Of dit ook gelukt is lezen jullie zo!  Moira lijkt de typische tiener, tot het Wicca-ritueel. Haar leven staat op de kop en ze moeten proberen het op te lossen, maar hoe?  Hayko, Hayko waar beginnen we mee? Allereerst is het een nieuwe crush die we kunnen toevoegen aan onze fictional boyfriend list, maar ook vooral een sterk karakter in het boek. Juist doordat je eerst niks over hem weet, kan je niet anders door door blijven lezen. Waarom? Omdat ik echt meer moest weten, wilde weten.

Zoals jullie waarschijnlijk al hieruit kunnen opmaken, vloog ik door het boek heen. Het leest ontzettend makkelijk weg, doordat ik het ebook had kan ik natuurlijk het lettertype en grote zo aanpassen dat het voor mij het makkelijkste leest. Altijd handig. Omdat je eigenlijk steeds meer te weten komt over zowel Hayko, maar ook over Moira is het zeer verslavend geschreven. Ik wilde gewoon steeds weten wat er ging gebeuren. Echt z’n geval van nog 1 hoofdstuk, hoofdstuk uit, ja nog 1 hoofdstuk! Omdat ik ook moest leren had ik dan ook maar de deal gemaakt: 1 hoofdstuk studieboek,  1 hoofdstuk van Het laatste licht! Dit ging ontzettend goed, vloog door het studieboek heen (goede motivatie doet veel) en het laatste licht vloog er ook doorheen. Het ging goed, tot dat ik na het eten mijzelf 30 minuten gaf om even bij te komen, lekker lezen en dan weer snel leren. Die dertig minuten werd 1,5uur en het boek was uit.. WOEPS! (gelukkig heb ik alsnog een 7 op het tentamen gehaald)

Lachen: Ja.
Huilen: Nee, al zit er wel genoeg emotie in het boek.. Op een andere manier dan 😉
Spanning:  Het is een echte pageturner. Ik vergat totaal de tijd omdat ik zo graag wilde weten hoe het zou aflopen. Kwam alles wel goed?!?!
Irritaties: Dat het boek alweer teneinde was.

Beoordeling: ★★★★★★★★★★(10/10)

Goed jullie hadden vast een hoge beoordeling verwacht toch? Ik heb echt ontzettend genoten van dit boek. Het was dan ook veelte snel uit en hoop stiekem nog op een vervolg.. Want dat einde.. Oh echt?! Ik moet weten hoe het verder gaat.. en dan heb je een koopverbod.. NOO (het is een serie!)
Of je het boek moet kopen en lezen? Nou als je op de volgende vragen ja antwoord ja dus: hou je van YA? Ben je gek op beetje mysterieus verhaal? Ben je gek op wat romantiek? Wil je een origineel verhaal lezen?.. Dan moet je hem zeker kopen! Zeker nu hij ook nog eens in echte boekvorm te krijgen is. Het is dat ik nog steeds met mijn koopverbod zit.. Maar anders.. Dan stond hij hier al in de kast te pronken ;). 2017, 2017.. Oh wat gaat die lijst lang worden.

Te koop via deze link (klik)

Informatie: Jen Minkman || Dutch Venture Publishing || Young Adult || 260 pagina || Paperback:  € 17,95, ebook: € 0,99