Boekrecensie: Stuk van jou – Sophie Jackson

IMG_20151029_120459

Via een winactie van Zomer en Keuning mocht ik het boek Stuk van jou van Sophie Jackson ontvangen. Groot stond voorop: voor de fans van Orange is the new black! Nou dat moet toch al heel wat beloven? Nou en het was in mijn ogen zelfs beter dan Orange is the new Black ;). Wat een verhaal. Voor ik jullie er meer ga vertellen over wat ik van het boek vond, eerst de omschrijving die ik vond op bol.com.

Sophie Jackson geeft de term ‘badboy’ een nieuwe betekenis in Stuk van jou. Wesley Carter is namelijk geen gewone badboy. Nee, we hebben het hier over een crimineel. Al voor hij meerderjarig was, wist hij hoe een gevangenis er vanbinnen uitzag. Maar één ding heeft hij nog nooit meegemaakt: verliefdheid. Dus wanneer Kat Lane Engelse les komt geven in de New Yorkse gevangenis waar hij zit, raakt hij behoorlijk in de war – net als zij. Want hun verboden gevoelens voor elkaar zijn onmogelijk te negeren. IJzersterk geschreven door Sophie Jackson, die met Stuk van jou (Engelse titel: A pound of flesh) een Orange is the New Black-achtig eerste deel van een sensuele en spannende boekenserie heeft geschreven.

Zoals de meesten van jullie nu al kunnen raden gaat het om een New Adult boek. Nu ben ik hier groot groot fan van en ben heel blij met dit (sub)genre! Maar echt serieus zet maar goed wat koud water klaar, want warm zul je het krijgen van dit boek! Het gaat dus over Wesley (Wes) en Kat. Een verboden liefde (zoals in heel veel boeken), maar nog nooit heb ik zo genoten van een verhaal.

Dat Sophie een nieuwe betekenis geeft aan het woord ‘badboy’ ben ik het helemaal mee eens. Niet alleen omdat het hier gaat om een echte crimineel (waar overigens veel meer achter zit dan in het begin verwacht!!), maar om zijn hele houden. Vanaf het begin kan je niet anders dan je tot hem aangetrokken voelen. Zeker omdat de personages ontzettend goed zijn neergezet. Je wordt direct meegenomen in hun gedachten, hun gevoelens. Man, ik was zelfs bijna jaloers op Kat dat zij daar les mocht geven. Man, man, man wat zou ik graag in haar schoenen staan.

Kat is lerares, maar vecht tegen demomen uit het verleden. Dit is een van de redenen waarom ze is gaan lesgeven inde Kill (gevangenis). Haar ouders en vrienden zijn het hier totaal niet mee eens en vinden dat ze zichzelf onnodig in gevaar brengt. Als Kat Carter voor het eerst ziet, is ze eigenlijk al verkocht (hoe kan het ook anders). Ze probeert afstand te houden, de relatie professioneel te houden maar of dit haar gaat lukken??

In het boek zaten ontziend veel clichés maar toch geen een heeft mij verveeld. Ze waren beter, ze waren scherper, ze waren vernieuwd. Vanaf het begin heb ik op het puntje van mijn stoel verder gelezen. Soms met rode oren (natuurlijk toen ik op de universiteit zat) en vooral met een lach op mijn gezicht. De chemie tussen Kat en Carter is ongelofelijk goed, maar ook de relaties met andere personen in het boek, zoals Jack, advocaat van Carter. Constant is het een over-en-weer van gevoelens. Je leest het vanuit zowel Carter als Kat wat het boek nog beter maakt. Een van de eerste dingen die in mij opkwamen waar kan ik zo baantje krijgen ;).

Het hele verhaal lijdt uiteindelijk terug naar een gebeurtenis van 15 jaar geleden waar Kat haar vader om het leven kwam. Juist met dat in het achterhoofd gaat Kat in de Kill aan het werk. Ze heeft gehoord/gezien hoe haar verder werd vermoord en wordt achtervolgd door de demonen uit het verleden.  Ook Carter wordt achtervolgd door zijn eigen demonen en moet steeds kiezen tussen wat goed en slecht is, hoe moeilijk dat soms ook is.

Gelachen: Ja, de chemie tussen Kat en Carter is geweldig. Maar ook Jack en Carter kun je heerlijk lachen.
Huilen: Nee, verliefdheid? Ja. Echt ik blijf er bij, waar is mijn Carter?
Spanning: OHJA! Zeker ja, ja en nog eens ja. Spanning in het verhaal maar vooral de seksuele spanning tussen Kat en Carter. Echt man, man man.. Vijftig tinten grijs is er niks bij 😉
Irritaties: Geen, nog geen seconde!

Overal: ★★★★★★★★★★ (10/10).

Ik geef het boek een dikke dikke, 10 sterren. Als het er 100 waren geweest, had het er 100 gehad. Het heel verhaal klopt. Het is goed geschreven. Je wordt meegenomen, meegezogen in het verhaal. Geen moment dacht ik er over om ook maar te stoppen met lezen, helaas moest dat wel een paar keer ;).  Constant is het verhaal verrassend en meeslepend. Je buik gaat kriebelen bij Carter, de ultieme sexy badboy. Echt, waar kan ik de die van mij bestellen?! Zoals ik eerder zei: Vijftig tinten grijs is er niets bij! Dit boek heeft diepgang en zeker met betrekking tot de seksuele scènes. Niks plat ‘neuken’, zoals Carter het zo mooi kan omschrijven, maar een stomend heet verhaal! Het zal mij dan ook niks verbazen als deze serie (want ja mensen het is een serie!!) een doorslaand succes gaat worden. Ik ben ieder geval verliefd op Carter en ga nu nog even verder zwijmelen <3.

Feiten: Sophie Jackson || Zomer en Keuning || verschijnt 10 november || 400 pagina || New Adult