Boekrecensie: Verliefd en verloren – Lizzie den Ham

Ik vond dat het tijd was voor een lekker luchtig boek en koos dan ook voor Verliefd en verloren! Dutch Venture Publishing super bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie exemplaar. Goed een luchtig boek dus, chicklit. Daar was het echt weer eens tijd voor. Die boeken zijn voor mij ideaal op stress momenten te vergeten en gewoon echt even te ontspannen. Aangezien ik op het moment van lezen ontzettend druk was met 1.000 dingen tegelijkertijd kwam het dan ook als een groot geschenk.

Wat zou je doen als de knappe jongen die je op een concertavond tegen het lijf bent gelopen en die je graag beter wilt leren kennen, plotseling in je mentorklas blijkt te zitten..? Het overkomt Gemma Visser tijdens haar eerste jaar als docente Engels op het Thorbecke College. En hoe langer zij en Julian elkaar meemaken op school, hoe moeilijker het wordt om te ontkennen dat er iets broeit tussen hen twee.
Maar meent Julian het wel zo serieus? En vindt Gemma hem leuk genoeg om haar baan ervoor op het spel te zetten?

Mijn verwachtingen waren niet super hoog. Anders dan dat ik een leuke chicklit verwacht ik er eigenlijk vrij weinig van. Ja een leuk liefdesverhaal, lekker genieten. Even alle stress vergeten.

Zoals verwacht is het een ontspannend verhaal om te lezen. Een echte positieve love story. Niet super bijzonder, maar dat maakt het wel fijn om zo even tussendoor te lezen.  Het verhaal was redelijk voorspelbaar maar had een paar leuke wendingen erin waardoor je wel wilt blijven lezen. Gewoon een standaard liefdes boek dus eigenlijk, maar een echte guilty pleasure om te lezen.

Tijdens het gehele boek kon ik mij makkelijk in Gemma verplaatsen, waardoor het boek vertrouwd voelt en je niet heel tijd tegen dingen aanhikt. Daardoor lees je het boek echt in een zucht uit en geniet je extra van de romantiek en alles wat daar omheen speelt. Altijd een groot pluspunt natuurlijk! Verder is het verhaal dus niet standaard (op liefde na), het gaat om een ander soort relatie en de rollen zijn nu eens omgedraaid. Geen man die een sterkere positie heeft, maar juist een keer de vrouw! Dat maakt het algeheel interessant.

Lachen: Ja, niet hardop, breed uit, maar zat zekere een paar keer te gniffelen.
Spanning: Nee, het boek is redelijk voorspelbaar. Dat is geen probleem want het leest ondanks dat goed en leuk door!

Beoordeling: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Al met al heb ik genoten van Verliefd en verloren van Lizzie den Ham. Ik raad hem dan ook zeker aan als je een lekker luchtig (zomer) boek wilt lezen en even totaal ontspannen! Zeker omdat je er zo doorheen vliegt en niet met allemaal complotten rekening hoeft te houden. Ook wel eens fijn toch? 😉 Ik vind tenminste van wel. Verder is het ondanks het redelijk ‘standaard’ liefdes verhaal is, heeft het toch een special touch.

Informatie: 2016 (paperback) || Dutch Venture Publishing || Lizzie den Ham || Chicklit || 250 pagina’s || Paperback || € 17,95 bij bol.com

Bedankt DVP voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar. Voor het kopen via mijn bol.com link ontvang ik een kleine bijdrage.