Boekrecensie: Vrees me – Tahereh Mafi.

Neem een moment en bewonder deze prachtige covers! Goed vandaag gaan we het hebben over deel 1 van deze geweldige serie! Vrees me geschreven door Tahereh Mafi uitgegeven door Blossombooks en waarschijnlijk een van de mooiste covers in mijn kast.

Niemand weet waarom de aanrakingen van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij. Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met een jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was…

Wat zou jij doen als je niemand kan aanraken? Als je aanraking dodelijk is? Het is iets waar Juliette dagelijks mee moet leven. Ze zit al bijna een jaar in een geïsoleerde cel als ze een celgenoot krijgt, een jongen. Vanaf dat moment veranderd het leven van Juliette, want hoe raak je iemand in zo kleine ruimte niet aan. Hoe vertel je iemand dat je een monster bent?

Vrees me neemt je mee in het verhaal van Juliette, Adam en Warner. Een verhaal vol liefde, angst en onzekerheid. Iedereen is bang voor Juliette, dat is wat ze denkt. Haar grootste nachtmerrie is dat ze gebruikt gaat worden om haar gave, kan ze hieraan ontsnappen?

Vrees me heeft mij geen moment los gelaten. Al was het een tijd geleden dat ik hem had gelezen, toen ik hem laatst weer uit de kast pakte, wist ik het verhaal nog precies. Je wordt constant mee gesleurd in haar gevoelens, haar wereld. Je leest stukken uit haar gedachten die ze eigenlijk niet van haar zelf mag denken. Het bijzondere hieraan is dat die zinnen zijn doorgestreept. Dit maakt het boek zo bijzonder, dit maakt de schrijfstel van Tahereh Mafi zo bijzonder. Het geeft zo extra invulling in het verhaal, je kunt het eigenlijk geen moment wegleggen.  Langzamerhand ontwikkelt er zich een liefdes verhaal, welke later in de serie alleen maar ingewikkelder wordt. Geen moment heb ik mij aan de ontwikkelingen geïrriteerd, alleen maar nagelbijtend verder gelezen.

DSC_0746

Wat deze boeken nog geweldiger maakt? Ik spring hier even vooruit 😉 Zijn de tussen boeken dus naast deel 1, 2 en 3 die je boven aan dit bericht ziet staan is er ook nog een deel 1,5 en deel 2,5. Deze delen zijn vanuit Adam en Warner geschreven, zo krijgt het verhaal nog een extra dimensie!

Lachen: Ja! Kenji, heeft namelijk een geweldige persoonlijkheid.
Sterren: ★★★★★★★★★★ (10/10).

Aanrader? Nou volgens mij hoef ik dit jullie niet meer te vertellen? Maar het antwoord is natuurlijk volmondig: JAJAJAJAJA!  Beter vandaag nog als morgen.