Boekrecensie: Wacht op mij – Jennifer L. Armentrout

Vandaag de eerste van een serie van 5 boeken. Wacht op mij is het eerste deel van de Wait for you serie van Jennifer L. Armentrout (ook wel bekent als J. Lynn). Ik las 4 van de 5 boeken in het engels en deel 4 in het Nederlands voor jullie! Daarnaast zijner nog 3 tussenboeken verschenen. Deze zijn zo kort, dat ik er geen recensie over ga schrijven, maar ik kan ze zeker aanraden! Ik heb alle boeken op deel 4 na gelezen in ebook vorm.

Wacht op mij van J. Lynn (pseudoniem van Jennifer L. Armentrout) gaat over Avery en Cam. Avery verhuisd duizenden kilometers om te ontsnappen aan haar verleden. Het enige wat ze moet doen is zorgen dat ze op tijd is in haar lessen, haar armband op dezelfde plek blijft en vooral geen aandacht te trekken. Alleen dan ontmoet ze Cam, hij is overal en onweerstaanbaar.
 Maar Avery heeft zo haar eigen shit te verwerken, en daarbij kan ze het niet gebruiken dat Cam te dichtbij komt. En dan nog een stapje dichterbij… Avery ontvangt bedreigende berichten uit het verleden. Kan ze hem de waarheid vertellen of sleurt ze hem mee de diepte in?

Verwachtingen

Ik verwachtte en heerlijk boek van Armentrout, nu zij eenmaal gewoon fijne boeken schreef. Ik heb het verhaal niet op volgorde gelezen. Ik begon namelijk in deel  4, nu ik deze bij Hebban had gekregen voor de leesclub. Tenminste dat dacht ik. Want toen ik alsnog aan deel 1 begon kwam ik er achter dat ik deze vorig jaar al had gelezen (oeps!), maar aangezien ik hem toen al zo leuk vond, las ik hem nu nog maar een keer!

Zoals ik gewend ben van haar boeken, wordt je er eigenlijk direct weer ingezogen. Het verhaal is vanaf het begin pakkeet en zorgt dat je echt verder wilt lezen. Het leest makkelijk en snel weg, ook in het engels! Dat is een groot pluspunt als je engels wilt oefenen want dat is prima te doen met deze reeks. De Wait for you serie is een New Adult serie. Net iets volwassener dan de meeste Young Adults!

Het verhaal lees je vanuit Avery. Ik kon mij vrij goed in haar inleven en dat maakte dat je echt in het boek mee leeft. Avery is eigenlijk heel onzeker over zichzelf en dit komt erg naar voren. Ook haar verleden speelt een grote rol in het verhaal. Op het moment dat ze Cam ontmoet, wordt eigenlijk alles in de war geschopt. Cam is sjah, Cam. Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb er weer een boekboyfriend bij, want wat is hij grappig! Hij doet er alles aan om Avery te verleiden, maar gaat dat lukken??

Het boek heeft een zwaaronderwerp, of eigelijk 2, die in elkaar overlopen. Omdat zowel Cam als Avery een ‘zwaar’ verleden hebben, zie je het uit verschillende hoeken. Terwijl Avery niet weet wat zij wilt, is Cam heel duidelijk in wat hij wil en dat zorgt soms voor wat problemen. Het is een boek vol romantiek, beetje spanning en een lekkere feel good. Daarnaast zijn er vele ‘pikante’ scènes, zoals dit in de meeste New adults het geval is. Hou je hier niet van, denk er dan eerst even goed over voordat je hem aanschaft.

Lachen: Ja, Cam heeft een geweldig gevoel voor humor! Dit komt echt terug in het boek. Heb regelmatig hardop zitten lachen.
Huilen: Nee, maar emotioneel is het boek zeker wel!
Spanning: Zoals eigenlijk elke NA weet je het einde al voor dat je begint met lezen. Toch is het verhaal verrassend en bouwt spanning op.

Wacht op mij van J. Lynn of eigenlijk Jennifer L. Armentrout is een heerlijke  new adult, waar je letterlijk doorheen vliegt. De karakters zijn makkelijk om van te houden, zeker van Cam en behandeld serieuze onderwerpen op een luchtige manier. Hierdoor krijgt het verhaal net wat meer inhoudt! Daarnaast komt er natuurlijk voldoende seksuele spanning in voor ;). Het is een boek waar je ontzettend van genieten, eigenlijk niet weg wilt leggen en langzaam aan verslaafd raakt.

Extra leuk? Je kan het boek ook vanuit het perspectief van Cam lezen. Dit geeft nog meer invulling aan het verhaal. Deel 1,5 is namelijk het zelfde verhaal, maar dan hoe hij het heeft beleefd. Aanrader!

Informatie: Zomer en keuning || juli 2014 || Jennifer L. Armentrout (J. Lynn) || New adult || 320 pagina || Paperback || € 14,99 bij bol.com

Bestel hier:

P.S. Dit bericht is op geen enkele wijze gesponsord. Koop je via mijn link van bol.com dan ontvang ik een klein percentage