Boekrecensie: Winter in New York – Chantal van Gastel

PhotoGrid_1449355978574

Op de Winterfair van Margriet had ik het genoegen om het nieuwe boek van Chantal te kopen en haar te ontmoeten! Ze signeerde namelijk daar boeken. Super leuk natuurlijk! Inmiddels heb ik haar boek uit en ga ik jullie vertellen wat ik er van vond.

In Winter in New York verwacht Lois haar relatieproblemen te kunnen ontvluchten in de meest geweldige stad ter wereld. Maar een sneeuwstorm verstoort haar plannen. In Een kerstbelofte staat Janna er na het verlies van haar grote liefde helemaal alleen voor op kerstavond. Of toch niet? Tess wordt gestrikt als kandidate in de succesvolle tv-show Love Shack waarin verre liefdes met elkaar herenigd worden. En in Stop! brengt de kerstgedachte Mia op heel andere ideeën voor haar toekomst.

Zoals jullie wel uit de beschrijving kunnen opmaken, zijn het verschillende verhalen. Een winter in New York is de langste! Het is weer zo boek, dat ontzettend snel weg leest. Makkelijk leest. De verhalen zijn leuk. Heerlijk om bij de kerstboom te lezen in ieder geval. Het zijn heerlijke feelgood verhalen met een romantisch tintje zoals we van haar gewend zijn. Wat vooral leuk is dat sommige verhalen terug te vinden zijn haar andere boeken! Of juist meer invulling geven aan haar eerdere boeken. Achter in het boek staat bij welke hoofdstukken je het in welk boek kan terug vinden. Dit vond ik persoonlijk erg leuk, omdat je zo echt een verband ziet ontstaan tussen de verhalen in.

Gelachen: Ja! Het boek is weer onzettend leuk geschreven en heb heerlijk zitten lachen.
Spanning: Niet zoals in een thriller, maar wel spanning in het verhaal. Je ziet niet direct wat er gaat gebeuren, waardoor het verhaal niet saai is.
Irritaties: Nee.

Beoordeling:  ★★★★★★★☆☆☆ (7/10).

Het boek is echt weer ontzettend leuk geschreven. Het zijn verschillende korte verhalen, waardoor je het boek makkelijk even weg kunt leggen. Het leest zoals we gewend zijn van Chantal’s boeken ontzettend prettig weg en je vliegt dan ook door het boek heen. Het was binnen no-time uit! Ik heb dan ook weer genoten van de verhalen. Zeker nu ze in kerstsfeer zijn, dus extra leuk in deze periode. Het is zeker een aanrader voor de kerst!

Facts: Verschenen oktober 2015 || The House of Books || 192 pagina || Paperback || € 14,99 bij Bol.com