Filmrecensie: Sleeping with other people!

Vandaag weer een filmrecensie voor jullie. Gisteren ging ik naar Sleeping with other people, omdat deze mijn eigenlijk gewoon heel grappig leek! Voor het eerst viel het mij op dat er ook meer alleen heen gingen, zo vaak zie je dat niet in Groningen. Misschien zet ik een trend? Whaha.. In ieder geval Sleeping with other people, kijk vooral even de trailer hierboven!

Jaren nadat ze elkaar als studenten ontmaagden, komen Lainey (Alison Brie) en Jake (Jason Sudeikis) elkaar weer tegen bij een praatgroep voor seksverslaafden in New York. De vonk is er nog, maar ze willen niet weer in de fout gaan. Tragisch mislukte romances hebben geleid tot eindeloos vreemdgaan, dus besluiten ze hun vriendschap platonisch te houden om samen te herstellen van alle liefdesmisère. En hoe help je een goede vriend beter dan met een cursus zelfbevrediging? Kan liefde ook opbloeien terwijl je met andere mensen naar bed gaat?

Het is dus echt een romantische komedie! Een Romcom. Opvallend? Er was ook een groep mannen alleen, die overigens het hardst lachte! Meestal zie ik bij dit soort films toch groepjes vrouwen, dus mannen schroom niet… Ook voor jullie is hij leuk!

Informatie

Jaar: 2015
Land: Amerika
Genre: Romantisch, Komedie
Leeftijd: 12+
Tijd: 102 min
Regisseur: Leslye Headland

Goed, wat ik van de film vind? Nou dat gaan jullie nu lezen. Ik ging er zonder een echte voorstelling in. Hij leek mij ontzettend leuk, op basis van de trailer, maar inmiddels weet ik dat je daar eigenlijk geen touw aan vast kunnen knopen. Soms lijkt hij zo goed of slecht maar is er sprake van totaal tegenover gestelde. De film begint in het verleden. het moment van hun kennismaking en hun ontmaagding. Hier begin je eigenlijk al met lachen.  Lainey staat overdreven te beuken op een deur en Jake voorkomt dat ze uit het gebouw wordt gezet. Vanaf hier gaat het verhaal verder.

Vanaf het moment dat ze elkaar weer zien, zie dat er een klik is en proberen ze dit te vermijden. Dit levert gigantisch grappige momenten op. Ik heb soms dan ook echt mijzelf een breuk gelachen. Niet alleen de chemie tussen hun, maar ook de situaties waar ze in terecht komen zijn hilarisch. Het is een constante wisseling tussen seksuele spanningen, maar ook elkaar helpen en een ontzettend sterke vriendschap. Maar kan er ook echt liefde ontstaan? Dat is eigenlijk wat ik mij de hele vraag heb afgevraagd. Hoe staan ze ervoor?

Het is een verhaal voor seks, drugs(opmerkingen) en vooral veel humor en een constant heen en weer spel tussen twee mensen die niet willen toegeven wat ze voor elkaar voelen.

Lachen: Ja, constant en ik was niet de enige die het grappig vond. De hele zaal lag steeds in een deuk
Spanning: Spanning, spanning? Niet echt, tenminste als je niet hebt over hun eigen seksuele spanning.
Irritaties Nee.

Overal: ★★★★★★★★☆☆ (8/10).

Het was een ontzettend leuke film. Zo een waarbij je niet echt hoeft na te denken. Het verhaal loopt constant door en zakt niet in. Het blijft een over en weer van opmerkingen naar elkaar en verschillende toespelingen. Ook worden juist mensen die verder afstaan (vrienden, werk) er goed bij betrokken waardoor je niet de hele tijd naar hun zelf kijkt.  Ik heb mij geen moment verveeld, heb heerlijk genoten en gelachen! Dus zeker een aanrader om te gaan kijken. Heerlijke droge humor.