Filmrecensie: Ja, ik wil!

Ja, ik wil! Een Nederlandse film, dat is altijd maar weer afwachten of ze er iets van gebakken hebben.  Nederlandse films draaien meestal om seks of ze voegen ontzettend veel seksscenes toe aan het verhaal. Zelf vind ik dit altijd jammer, nu het vaak de films een beetje verpest. Van de week was ik naar Ja, ik wil, benieuwd naar mijn mening? Lees dan snel even verder.

Roos (Elise Schaap) is mooi, leuk, succesvol en begin dertig. Steeds als ze begint te dromen van een huwelijk, wordt ze gedumpt. En dan wordt ze ook nog eens uitgenodigd op de bruiloften van haar exen (o.a. Jeroen Spitzenberger) en best friend forever (Thomas Cammaert).
Om zichzelf niet te laten kennen, neemt ze haar jongere stagiair Daan (Martijn Lakemeier) mee naar alle ceremonies. Ze raakt veelvuldig verzeild in gênante situaties en valt prompt als een blok voor de charmes van een aantrekkelijke arts (Thijs Römer). Men zegt wel: “Van een bruiloft komt een bruiloft”, maar is hij de ware Jacob tegen wie ze ‘Ja, ik wil!’ zal zeggen?

Informatie:

Jaar: 2015
Land: Nederland
Gerne: Romantisch, Komedie
Tijd: 96
Leeftijd: 6+
Regisseur; Kees van Nieuwkerk

Ja, ik wil heeft mij blij verrast. Het is een komische film met een goede verhaallijn. Het verhaal loopt constant door en houdt je bij de les. Het is zo heerlijke film voor de winter. Warm dekentje, kopje thee, wat lekkers en lekker dicht tegen je vriend aankruipen, of gezellig met je vriendinnen kijken met een glas wijn. Het verhaal begint alleen al hilarisch, zoals je al een stukje hebt kunnen zien in de trailer. De heel film komt de humor terug en laat goed zien wat een verkeerde man eigenlijk allemaal kan aanrichten en hoe erg je jezelf kan kwijtraken in een relatie. Kan je nog wel de juiste keuzes maken?

De film speelt zich over een langere periode af waardoor je een goed beeld krijgt van de karakters in de film. Je ziet Roos langzaam veranderen van na het gedumpt zijn in nergens meer zin aan, naar langzaam weer iets vrolijker, maar of dit zo blijft? Daarvoor moet je toch echt zelf de film zien.

Gelachen: Ja! De film zitten vol grappige stukjes, ongemakkelijke situaties en veel meer.
Spanning: Geen spanning, spanning, maar vervelen doe je je zeker niet.
Irritaties: Nee.

Overal: ★★★★★★★☆☆☆ (7/10).

Het was voor een Nederlandse film, echt een ontzettend goede film! Geen overdadig acteer werk, goede humor en een vlot verhaal. Je wordt constant meegenomen en het is niet het is een seksfilm want het is een Nederlandse film idee. Je kan er heerlijk bij lachen en even ontspannen. Hij is leuk voor met je vriend kijken maar zeker ook met je vriendinnen. Dus als je zin hebt aan een romantisch avondje dan wel een hoop gelach. Pak je fleece dekentjes er maar bij en een grote kop thee en geniet van deze film.  Zeker leuk voor de kerstdagen!