Filmrecensie: Burnt

Ik was blij dat ik nog niet al mijn films hier online had gezet, want wie het nieuws een beetje heeft gevolgd.. weet ongeveer wel van de waantoestanden hier in het noorden af. Mijn huis uit om na de bioscoop te gaan zit er in ieder geval niet in, want het is een grote ijsbaan. Schaatsend zou misschien nog wel kunnen, maar ik ben bang dat ik dan mijn nek breek dus laten we dat maar niet doen.  Vandaag heb ik voor jullie een recensie over Burnt. Een film waarvan de trailer mijn vooral aantrok door de acteur..

Burnt is een sexy en smaakvol drama over rock ’n roll chef Adam Jones (Bradley Cooper). Hij had ooit met zijn fantastische gerechten de culinaire wereld aan zijn voeten, maar verloor alles door zijn wilde leven met drank en drugs. Nu is hij klaar om het succes terug te pakken, maar heeft hiervoor het beste team ooit nodig, waaronder zijn ex-geliefde Helene (Sienna Miller). Zal het hem lukken om opnieuw aan de top te komen en die derde Michelin ster te krijgen?

Allereerst.. Een film over eten. Ik heb een obsessie met eten. Ik hou van eten, bedoel wie houdt er nu niet van eten? Alleen daarom wilde ik hem natuurlijk al zien! Stiekem eigenlijk ook door Bradley Cooper, want Pfoee.. Hij is Hot! Goed genoeg afgeweken wat vond ik nu van Burnt? Ik vond het een goede film. Hij is spannend op een niet actie manier, maar hij laat je aandacht gewoon niet los. Het verhaal gaat over Adam Jones die eigenlijk een gigantische puinhoop van zijn leven heeft gemaakt  en eigenlijk geen hulp van anderen accepteert, terwijl hij dat wel nodig heeft.

Tijdens de film moet hij dan ook verschillende ‘hobbels’ overwinnen en zorgen dat hij niet terug in zijn oude patroon valt van drank en drugs. Kan hij zich staande houden of stort de wereld om hem heen als een kaartenhuis in? Dit zijn echt vragen die je tijdens de film krijgt. De restaurant wereld is een harde wereld en dat komt ontzettend goed navoren in deze film. Het verhaal is sterk neergezet en zoals de omschrijvingen overal zeggen.. De film is sexy, echt sexy.

Lachen: Ja! De film zit vol humor.
Spanning: Ja het verhaal bouwt zich goed op en je wilt constant weten of hij zijn droom waar kan maken.

De hele film heb ik genoten. Van het verhaal, van het eten, van Adam Jones. Het is een verhaal wat goed is weggezet en de harde cultuur van het restaurant leven laat zien. De rivaliteit maar ook de vriendschap tussen verschillende top chefs die elkaar constant bestrijden om het betere eten op tafel te zetten. Het is een verhaal met meer diepgang dan je in eerste instantie verwacht.

Informatie: 2015 || Komedie, drama || 101 minuten || 12+ || regisseur John Wells