Filmrecensie: Deadpool

Als Marvel een film uit brengt, kan het niet anders dan dat ik daarheen moet. Deadpool stond dan ook ontzettend hoog op mijn lijstje om te gaan kijken, hij leek mijn namelijk hilarisch. Alleen de trailer zorgt al voor voldoende lachstuipen! Dus de film kan alleen maar beter zin toch?

Omschrijving op  Pathé:

Gebaseerd op Marvel Comic’s meest onconventionele antiheld. Deadpool vertelt het verhaal van Wade Wilson (Ryan Reynolds), voormalig lid van de Special Forces nu een huurling. Na een duister experiment genezen zijn verwondingen razendsnel en bedenkt hij het alter ego Deadpool. Gewapend met zijn nieuwe gave en een goed gevoel voor (zwarte) humor gaat Deadpool op zoek naar de man die zijn leven bijna verwoestte.

Heel veel lachen, het kan niet anders dan dat je om deze film moet lachen toch? Dat was eigenlijk mijn enige verwachting.. Gewoon heel veel kunnen lachen!

Buikpijn van het lachen, dat heb ik zeker gehad. Het is een film vol met foute en droge humor. Deadpool heeft geweldige uitspraken, welke vooral nogal grof zijn.  Deadpool is in ieder geval een echte anti-held. De film is heel anders dan de standaard Marvel film en dat is juist wat hem zo leuk maakt. Zo wordt onder andere de vierde muur doorbroken en wordt contact gemaakt met de kijker. Bij Marvel zag je dit eerder nooit. Ryan Reynolds zet Deadpool ontzettend goed neer en verwerkt zijn eigen gevoel voor humor goed in de film. Natuurlijk heeft hij ook zelf alles gedaan om deze film in de bioscoop te krijgen en ik denk zeker dat dit mee heeft gewerkt in de film zelf. Aan alles is eigenlijk te merken dat deze film neer is gezet door liefhebbers.

Met uitspraken als: “From the studio that inexplicably sewed his fucking mouth shut the first time comes five-time Academy Award viewer, Ryan Reynolds in an eHarmony date with destiny. Ladies and gentlemen, I give you… me! Deadpool.”  en “Wow, this is such a big house, but I only ever see the two of you here. It’s like the studio didn’t have enough money for any more X-Men… ” of “Oh, hello there! I bet you’re wondering, why the red suit? Well, that’s so bad guys can’t see me bleed!”, kan je niet anders dan ontzettend hard lachen.

Lachen: Ja, maar ik denk dat dat nu ook wel duidelijk is.
Huilen: Van het lachen misschien?
Spanning: De film is niet echt spannend, natuurlijk wordt de spanning door het verhaal heen wel goed opgebouwd.
Irritaties: Geen.

Deadpool is een film waar ik ontzettend om heb gelachen. Juist omdat hij zo anders is dan de normale Marvel film, vond ik hem ontzettend goed. Geen standaardheld en geen standaard badguy. Gewoon humor, afwijkend van de rest en nog steeds even grof/bloederig. De halve zaal lag om de haverklap plat van het lachen en er is dit keer niemand weggelopen. Ik heb mij geen moment verveeld en vond gewoon jammer dat hij was afgelopen. Ik durf te zeggen dat ik Deadpool een van de beste Marvelflims tot nu toe vindt, juist omdat hij de rest zo schop in de kont geeft.

Informatie: 2016 || Amerika || Avontuur, actie || 109 minuten || 16+ || Regisseur: Tim Miller