Filmrecensie: Hallo Bungalow

Hallo Bungalow, een film van Nederlandse bodem. Hij leek mij wel leuk, maar meetal ben ik niet zo fan van Nederlandse films. Waarom? Omdat ik ze vaak slecht gefilmd vind (bijvoorbeeld heel schokkerig beeld of alsof je rijdend vanuit een auto filmt idee). Daarnaast staan de Nederlandse films natuurlijk bekent om de hoeveelheid naakt die erin voorkomt. Toch lokte deze film erg en ik ging er dan ook zonder enige verwachting in.

In het suffe vakantiepark De Lusthove werken drie vrouwen die hun leven meer dan zat zijn. Ze besluiten de criminele parkmanager te chanteren om genoeg geld bij elkaar te krijgen voor een ander leven. Hun baas blijkt een geducht tegenstander: hij schakelt een team low-budget huurmoordenaars in om zijn anonieme chanteerders te vinden. Onze drie heldinnen zullen alles op alles moeten zetten om dit te overleven, terwijl ze tegelijkertijd middenin het hoogseizoen zitten.

Nederlandse komedies, vaak weet ik niet wat ik er van moet denken. Toch vond ik deze verrassend leuk en goed. Het is echt zo typisch Hollands vakantiepark met foute huisjes, foute muziek en fout personeel. Al is het weer in de film wel een stuk beter dan wat het gemiddeld in Nederland is.  Je begint eigenlijk hun verhaal dat ze nog tiener zijn en vertellen ze hun ‘toekomst dromen’. Daarna begint de film echt en zitten ze er weer met zijn drieën.

De hele film zit vol met humor. Sommige zijn wel heel flauw of liggen erg voor de hand, maar het was niet storend. Er zit genoeg verhaal in om je niet te gaan vervelen tijdens het kijken en vooral het einde is ontzettend grappig. Ik denk ook dat dit het beste deel van de film is en zo het eindoordeel nog wel omhoog heeft getrokken.

Lachen: Ja! Het is zeker een grappige film, met veel droge humor.
Spanning: Het verhaal bouwt zich goed op waardoor je niet van hak op de tak gaat.
Irritaties: Geen. Het was niet een perfecte film, maar ook niet zo dat ik mij irriteerde.

Beoordeling: ★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)

Hallo bungalow, is een leuke komedie. Hij is een aanrader om gezellig met vrienden te kijken. Het voordeel is doordat er zowel beetje romantiek als actie in zit, hij leuk is voor zowel mannen als vrouwen. Ideaal dus om met je vriendengroep te kijken, zonder het gemor van het is een roman of het is een thriller ;).. Het is niet de beste film die ik dit jaar heb gezien, maar dat lag ook niet binnen mijn verwachtingen.

InformatieNederland || 2015 || 95 minuten || 12+ || Anne de Clercq