Filmrecensie: The Conjuring 2

Het is hoogtijd om weer een keer een film te recenseren! Vandaag heb ik dan ook weer eens een filmrecensie. Ik ben gek op goede horrorfilms, waar je dus nog echt schrikt. Bloederig hoeft van mij juist niet want, uh, ja daar kan ik niet zo goed tegen. Ik hoopte dan ook echt op een spannende avond!

Goed The Conjuring 2! Deel 1 zag ik in de bioscoop in 2013, alweer. Drie jaar geleden. Toch bleef die film mij al bij, omdat hij gewoon ontzettend spannend was. Mijn hoop voor deel  2 was dan ook hoog gevestigd. Ik hou van horrorfilms en hoe enger hoe beter. Al durf ik soms niet te kijken op sommige momenten. Dan weet je zeker dat het een goede film is!  Dus de verwachtingen lagen hoog 😉 Pathé geeft maar een korte omschrijving, maar zal deze alsnog even hieronder delen.

Ed en Lorraine Warren zijn terug met een nieuw angstaanjagend waargebeurd verhaal. The Conjuring 2 vertelt een nieuw angstaanjagend waargebeurd verhaal uit de dossiers van Ed en Lorraine Warren. Oscar genomineerde Vera Farmiga en Patrick Wilson keren terug in de rollen van het paranormaal onderzoekerskoppel. Ze reizen af naar Noord Londen, waar ze een alleenstaande moeder met vier kinderen helpen in een huis vol kwaadaardige geesten.

Zoals ik zei: Ik ben groot fan van deel 1. Hij was eng spannend en hielt constant mijn aandacht vast. Ik verwacht dit dan ook van deel 2. The Conjuring is niet perse bloederig of iets, maar vooral veel schrik en veel spanning in opbouw, dus ik hoop dat dit een deel 2 is voortgezet.

De film heeft dezelfde opzet als deel 1. Er is weer een gezin in de problemen, welke hulp nodig heeft. Al wil Lorraine liever niet, besluiten ze toch te gaan. Het verhaal is eigenlijk constant spannend. Niet van die pieken en dan een half uur niks. Ook zit er weer de nodige humor in verwerkt, wat ik een fijn element vindt. Zelf ben ik een paar keer goed geschrokken en zelfs mijn vriend schrok (die normaal alleen maar mij laat schrikken). De hele zaal was echt stil tijdens de film, dus dat vind ik een goed teken. De aandacht werd goed vastgehouden. Naast dat ik constant op het puntje van mijn stoel zat, waren er ook momenten waarop er gelachen konden worden wat een fijne onderbreking is.

Lachen: Ja ondanks het een horrorfilm is zaten er elementen met humor in verwerkt.
Spanning: Ja deze werd vanaf het begin goed opgebouwd en bleef de hele film door aanwezig. Ik ben verschillende momenten geschrokken.

Beoordeling:  ★★★★★★★★☆☆ (8/10)

The conjuring 2 was weer net zo spannend als deel 1 en ik heb er dan ook echt van genoten. Zo horen horrorfilms te worden gemaakt. Ik ben zelf voor 8 sterren gegaan en dat is voor een horror film hoog! 🙂 Nu keek hierna nog even op de IMDB voor wat gegevens, wat blijkt hij heeft daar gewoon een 7,5! Wauw, als dat niet genoeg zegt. Dus heb je zin in een goede horror? Ga dan zeker naar The Conjuring 2!

Informatie: Amerika || 2016 || Horror || 16 + || 133 minuten || Regisseur James Wan