Filmrecensie: The Hateful Eight

Aangezien ik soms heel handig ben(dus niet) hebben jullie nog twee extra blog’s te goed! Vandaag komt er 1 extra online en morgen… En over morgen gesproken wie gaan er allemaal naar Waterstones in Amsterdam? HARRYPOTTTERDAG!!! Ik ben er in ieder geval bij.. Ik bedoel dat kan ik niet missen toch? Helaas heb ik niet de mogelijkheid gehad om een Harry Potter kostuum te kunnen regelen, maar dat mag de pret niet drukken 🙂 Goed nu terug naar het onderwerp waar ik het daadwerkelijk hier over ga hebben, namelijk: The Hateful Eight. De recensie had ik vorige week al geschreven, alleen is hij niet online gekomen. Vandaar dat jullie hem vandaag als extra blog krijgen! Hopelijk vinden jullie het leuk 😉

The Hateful Eight vertelt het verhaal van acht gevaarlijke premiejagers ten tijden van de Burgeroorlog in het winterse Wyoming. Door een sneeuwstorm raken ze verwijderd van hun route en komen ze vast te zitten in een afgelegen plaatsje, met alle gevolgen van dien.
De cast bestaat uit onder anderen Samuel L. Jackson, Tim Roth, Kurt Russell, Demián Bichir, Michael Madsen, Bruce Dern, Walton Goggins en Jennifer Jason Leigh. Het is de achtste film van Quentin Tarantino, die eerder verantwoordelijk was voor box office successen als Kill Bill, Inglorious Bastards en Django Unchained.

Dit die omschrijving die Pathé geeft. Nu ben ik best wel fan van de films van Quentin Tarantino, dus ik moest natuurlijk heen. En het was dan ook een echte Tarantino film. ‘Ouderwets’ gefilmd, veel geweld en droge humor. Je moet dus tegen wel wat bloed kunnen als je wilt kijken, haha. Goed de film.  Het gaat om premiejagers.  Door de loop van omstandigheden komen ze vast te zitten in een huisje met een groep onbekenden. Wie is te vertrouwen en wie niet?  Het verhaal is opgedeeld in verschillende hoofdstukken en je verspringt soms wat in tijd. Het speelt zich bijna de gehele film eigenlijk af binnen in de hut, maar is zeker niet saai. Constant spelen kleine belangrijke factoren een onderdeel in een groter verhaal. Ook leuk is dat ze soms dingen laten zien die ze zogenaamd in de film nog niet weten, waardoor je nieuwsgierig bent wanneer het tevoorschijn komt.

Je moet echt tegen bloed kunnen, want de film was soms wat misselijkmakend en gewelddadig. Het was zo gezegd gewoon een echte Tarantino film! Voor diegene die er wel een beetje mee bekend zijn kunnen nu wel een beeld maken denk ik. Verder ook leuk? Het is zijn achtste film, vandaar de The hateful eight natuurlijk en ja ze zijn eigenlijk allemaal van goede kwaliteit.

Gelachen: Ja. De film zit vol droge humor.
Spanning: Ja/nee, je ziet niet op het puntje van je stoel, maar je vraagt je wel constant af hoe het gaat aflopen, waardoor je aandacht goed vastgehouden wordt.
Irritaties: Ondanks dat het een hele leuke film is, vond ik hem soms wat te langdradig. Sommige onderdelen mogen wel wat sneller verlopen.

Beoordeling: ★★★★★★★☆☆☆ (7/10)

Het is een echte Tarantino film en een van goede kwaliteit. Hij zat weer vol geweld, gescheld en droge humor. Toch vond ik hem soms wat langdradig aanvoelen, waardoor ik dacht van schiet nu maar op. Groot pluspunt trouwens…TATUM zat in de film (kort), maar we konden toch nog even kwijlen. Jammer genoeg hielt hij dit keer wel al zijn kleren aan ;).  Ik heb zeker genoten van deze film en hoop dat er dan ook nog een nieuwe Tarantino film uit komt. Moet je er echt heen? Ja en nee. Hij is echt leuk, maar niet super super super leuk. Er draaien op dit moment ontzettend veel goede films in de bioscoop en deze zou niet boven aan mijn lijst staan.

Informatie: 2016 || Amerika || Actie, western || 168(!) minuten || 16+ || Regisseur: Quentin Tarantino