Filmrecensie: The last witch hunter

Goed gisteren was het weer eens tijd voor een echte movieavond.  Heerlijk onderuit gezakt genieten.  Ik zit in de week voor mijn tentamens (volgende week woensdag en vrijdag één en dan die vrijdag er op nog één), dus wat ontspanning kan ik dan goed gebruiken! Ik ben naar twee films bij Pathé geweest. Allereerst naar The last witch hunter, waar ik jullie vandaag mijn mening over ga geven. Hierna zat ik in een overvolle zaal bij Crimson peak wat een paar mooie extra effecten opleverde 😉 Hierover meer morgen of maandag :).

Goed jullie hebben hierboven natuurlijk de trailer kunne bekijken, maar hieronder even een korte beschrijving en wat feitjes!

De sterkste heksen ooit verzamelen hun krachten en doen een poging de mensheid omver te gooien. Met Vin Diesel en Rose Leslie in de hoofdrollen. In de moderne wereld verschuilen vele geheimen, maar het meest verbazingwekkende geheim is dat er nog altijd heksen onder ons leven; deze bovennatuurlijke wezens hebben het voornemen om de Zwarte Dood op de wereld los te laten.

Legers van heksenjagers over de hele wereld vechten al eeuwen tegen de bovennatuurlijke vijand. Kaulder (Vin Diesel), een dappere krijger, is het gelukt om de almachtige Koningin der heksen te doden en moordde daarbij ook een deel van haar volgers uit. Maar vlak voor haar dood vervloekte de Koningin Kaulder met haar eigen onsterfelijkheid, waardoor hij … voor altijd gescheiden wordt van zijn geliefde vrouw en dochter in het hiernamaals.

Vandaag de dag is Kaulder de enige overblijvende in zijn soort. Hij heeft de afgelopen eeuwen doorgebracht aan het jagen op heksen en altijd verlangd naar zijn verloren geliefden. Wat Kaulder echter niet weet, is dat de Koningin herrezen is uit de dood en wraak zoekt op haar moordenaar. Deze epische strijd gaat bepalen of het mensenras kan overleven..

Informatie:

Jaar: 2015
Land: Amerika
Genre: Actie, fantasy
Leeftijd: 12+
Tijd: 106 min
Regisseur: Beck Eisner

Goed, wat ik dus van deze film vind.  Voor wie het niet weet? Dit type films wordt ik dus echt gelukkig, haha. En dan niet alleen omdat Vin Diesel er in speelt 😉 Als je snapt wat ik bedoel. Goed nu terug  waar het eigenlijk om gaat.  Kennen jullie de film van Helsing? Zo niet ga je schamen (grapje). In ieder geval dat noem ik een ‘ouderwets’ goede film. Spanning wordt goed opgebouwd, geen overdreven  scènes, geen overdreven specialeffects, maar gewoon een degelijk goed  verhaal met goed acteerwerk en een goede opbouw van spanning.  Gisteravond was dan ook weer een keer echt ouderwets genieten. Goede schrik momenten, goede opbouw van spanning en een sterk verhaal!

Vin Diesel speelt dus Kaulder. Een man die onsterfelijk is, 800 jaar lang jagen op heksen. Dit maakt je een aparte persoonlijkheid, tenminste lijkt mij, maar toch kon ik stiekem wel een beetje van zijn persoonlijkheid houden. Je hebt zoals altijd de good and de bad. In deze film is heel mooi benadrukt, dat hoe goed iets een doel ook lijkt, ze niet altijd per definitie goed hoeven te zijn. Cryptisch, ja een beetje, anders verraad ik het plot…. Haha! Maar goed je keert tussen door steeds stukjes terug en dat mengt zich eigenlijk wat met het heden. Ik heb eigenlijk gewoon 106 min heerlijk genoten!

Wat ik trouwens een echte pluspunt vind? Ze gaan ook erop in wat het nu eigenlijk is om voor eeuwig te leven. Je ziet het terug in het verhaal. Dat het niet alleen maar leuk en makkelijk is, maar ook degelijk een last.

Gelachen: yes, heerlijke droge humor tussendoor.
Huilen: Nee, maar het zaten zeker wel emotionele stukken in de film. Meer dan het standaard liefdes verhaal!
Spanning: Die werd heel goed opgebouwd. Je werd constant vasthouden in het verhaal! Zelfs ik met mijn alle dagen heel erg druk werd niet afgeleid (en dat is vaak nog al eens het geval!)
Irritaties: Geen, zelfs de ‘kleine’ kindertjes (niet denigrerend bedoeld) waren stil. Zaten namelijk nog al wat 12 jarige in de zaal ivm de herfstvakantie. Zegt genoeg toch?

Overal: ★★★★★★★★★☆ (9/10).

Aanrader? Hou je een beetje van de klassieke fantasyfilm? Zoals Van helsing o.a. dan is dit zeker een aanrader! Ik heb mij geen moment verveeld. Ik vind het goed acteerwerk, een sterk verhaal en bovenal prettig om te kijken :). Een keer weer heel iets anders dan de standaard actiefilm of standaard horror, of standaard eeuw, ja gewone film?

Goed de recensie van Crimson peak houden jullie nog van mij te goed. Zijn jullie al na een van deze films geweest?